'Planeta Solidari' ret homenatge als donants de sang d’Eivissa i Formentera
Una trobada emotiva per agrair la solidaritat dels donants d’Eivissa i Formentera.
El passat divendres, 4 d’abril, l’Hospital Can Misses va acollir un homenatge ben emotiu als donants de sang d’Eivissa i Formentera. Sota el nom de ‘Planeta Solidari’, el Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears va voler donar les gràcies a totes aquelles persones que, amb el seu gest altruista, salven vides cada dia.
Va ser un retrobament molt esperat, ja que aquest tipus d’actes no se celebraven des d’abans de la pandèmia. L’emoció es notava en l’ambient: testimonis reals, aplaudiments sincers i mirades plenes d’agraïment varen recordar a tots els presents que donar sang és un acte senzill que pot marcar la diferència entre la vida i la mort.
Durant l’acte, es va reconèixer la fidelitat de qui ha superat les 25, 50, 75 i fins i tot més de 100 donacions. Persones anònimes que s’han convertit en autèntics herois quotidians.
Un dels moments més commovedors va ser la projecció de diversos vídeos amb històries reals, com la de Lourdes Arévalo, mare d’un nadó que va necessitar múltiples transfusions just després de néixer, o la de Lorena Cano, que va rebre deu bosses de sang després d’una operació complicada. Les seves paraules varen emocionar i varen recordar la importància vital de cada donació.
La gerent del Banc de Sang, Maria Rosa Tarragó, va explicar la complexitat que implica la logística de les donacions a les Pitiüses, on cada bossa de sang viatja a Palma per ser analitzada i processada, abans de tornar als hospitals d’Eivissa i Formentera. També va fer una crida a la ciutadania: tot i que més de la meitat de la població pot donar, només un 2% ho fa de manera habitual. “Necessitam que més gent s’animi a fer aquest pas tan generós”, va assenyalar.
L’acte va acabar amb l’actuació del Cor des Cubells, dirigit per Montserrat Ribot, que va posar el punt final a una jornada carregada d’agraïment i emoció. Un petit refrigeri va permetre als assistents compartir impressions i celebrar plegats el compromís amb la vida.
Moltes gràcies de tot cor.